Sunday, January 17, 2010

Projek KoKEN Vol 3 TANDA: Pengarah

AMAR ASYRAF B. ZAILUDDIN

Sungguhpun masih berusia 23 tahun, Amar sudah pun diberi kepercayaan untuk melibatkan diri dalam Projek KoKEN dalam menyumbang skrip dan arahannya.

Anak kelahiran Melaka ini mula melibatkan diri dalam kerja-kerja pementasan sejak 2007 bilamana beliau mengambil keputusan untuk melanjutkan pelajarannya di ASWARA. Dengan bertindak sebagai juru tatacahaya semasa Projek KoKEN vol 1 (2008), Rumah Anak Teater sudah menganggap beliau melepasi tahap minima dan berupaya menyumbang di dalam Projek KoKEN vol 3 ini.

Selain daripada bergerak aktif dalam pementasan ASWARA, Asyraf juga pernah berlakon watak utama di dalam Telemovie “Rampas” (2009) terbitan Green Light Production.

Beliau berharap karyanya ini dapat diterima masyarakat dan mesej keamanan yang dibawanya dapat memberi sumbangan kepada pembangunan negara.


Apa kecoh-kecoh tentang pemanasan global ni?

owh...ni soalan yang agak berat untuk di jawab kerana saya bukanlah ahli sains. Tapi yang saya tahu pemanasan global ni bakal membuatkan dunia ni satu tempat yang penuh dengan air dari tanah. Keadaan yang paling ekstrim sekiranya kita tidak membendung ialah muka bumi akan ditenggelami air. Kita penyebab terjadinya pemanasan global ni. Kita tak pernah sedar. Kita rasa kita tak terlibat tapi dengan makan daging lembu dan minum susu kita dah sama sama menyumbang terhadap pemanasan global.

Pemanasan global ini juga menjadikan suhu musim tidak menentu.

Kenapa kecoh? Kerana pemanasan global inilah peredaran cuaca kucar-kacir. Kalau kita tidak membendungnya, ia akan membunuh kita semua.


Maklumat lanjut berkaitan dengan pementasan TANDA, sila klik di sini.

4 comments:

Ms Rumpai said...

Ish.. idup balik ke kome? hihihi..

Ms Rumpai said...

ingat dah kena cari dek polis, elok je duduk mencangkung, haa... aduyai..

Anonymous said...

hantu ni kekeke

purpleninja said...

saya kenal ni..Amar... hehe

Post a Comment