Wednesday, January 27, 2010

BUKU YANG BOLEH DIPEROLEHI SEMASA PEMENTASAN TANDA

' Laut lebih Indah dari Bulan' karya Nam Ron

Suntingan: Faisal Mustaffa
Publisher: Oxygen Media
Year: 2009
Price: RM25.00

Sinopsis baca di sini.





Teater Kompilasi Vol 1
1. TERUK Oleh Zahiril Adzim
2. POKOK KELAPA SAYANG Oleh Khairunazwan Rodzy
3. TAMBAT KAKI Oleh Khairil Ridzuan
4. STABIL Fared Ayam

Teater Kompilasi Vol 2
1. NATURALISASI Oleh Fared Ayam
2. LEGASI Oleh Moizzis R.Cong

Sinopsis baca di sini.


Product Detail:
ISBN: -
Suntingan: Faisal Mustaffa
Publisher: Oxygen Media
Year: 2009
No of Pages: 90
Price: RM25.00


Melangkaui Sempadan: KONFLIKTING ialah sebuah kompilasi rencana-rencana dan hasil karya seni hasil nukilan pendapat dan pemerhatian muda mengenai situasi dan pergolakan politik Malaysia. Penulis-penulis masih tidak ada nama di bidang penulisan, diberikan peluang dan platform bagi mereka menyatakan hasrat, cita-cita terhadap negara mereka. Kebebasan memberi pendapat yang semakin meruncing, sistem pendidikan yang memfokuskan kepada pembelajaran kajian dan kekangan universiti member sedikit sebanyak kebebasan mereka untuk berkongsi ide melalui penerbitan ini. Perbezaan pendapat yang diekspresikan di dalam buku ini bukan bermakna penulis-penulis ini menentang sistem dan budaya yang ada sekarang. Kekangan-kekangan itu sesungguhnya bercanggah dengan prinsip hak asasi manusia dan Perlembagaan Malaysia.

Publisher : Tokobuku
ISBN : 9789834371807
Author : Susunan oleh Faisal Mustaffa
Number of Page(s) : 56

Item price : RM5.00
Item weight : 0.11 lb(s)



Buku Untuk Filem: ESTET
ISBN: 9789834484507
Edited by Ajami Hashim
Publisher: Matahari Books
Year: 2009
Number of page: 132
Price: RM20.00

"ESTET" ialah filem komedi muzikal ala filem-filem Selatan India (Kollywood) yang menceritakan tentang sahabat, cinta dan juga bolasepak. Buku ini mengandungi lakonkayar draf pertama yang amat berbeza dengan filem yang akhirnya dibikin. Juga dimuatkan temubual dengan pengarah dan penulis lakonlayarnya Mamat Khalid serta pengarah forografi Indra Che Muda.
Buku Untuk Filem: Pisau Cukur
ISBN: 9789834484521
Edited by: Amir Muhammad
Publisher: Matahari Books
Year: 2009
Number of page: 182
Price: RM20.00

Buku ini mengandungi skrip lengkap filem panas Pisau Cukur gandingan Maya Karin & Nor Fazura, serta temubual bersama penulisnya Rafidah Abdullah, pengarahnya Bernard Chauly dan penerbitnya Lina Tan. Apa yang akan terjadi bila mangsa dan pemburu sama-sama terperangkap di atas kapal percutian mewah? Dua orang gadis pisau cukur, Bella dan Intan, bertembung dengan tiga orang Datuk, tiga orang isteri Datuk, dua orang anak Datuk, seorang detektif dan seorang peminat setia Bella. Siapakah yang memburu dan siapa pula diburu? Dalam pelayaran yang penuh kejutan dan kelucuan, apa pun boleh terjadi!

Album lagu "DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT"
Karya: Meor
Harga: RM20-00

No comments:

Post a Comment