Tuesday, February 2, 2010

Ulasan Dari Hadirin


TANDA ~ dunia empatsegi yang sangat best!


Oleh Ajami Hashim

Ia empatsegi! Melihat kali pertama poster teater TANDA di laman blog RAT saya seakan menjangka bahawa ia mungkin kusam? Betul! Tiada rupa komersialisme yang dipertandakan? Betul! Namun setelah menghabiskan penontonan persembahan devised theatre tersebut saya mengerti bahawa kekusaman dan kurang glamour seluruh persembahannya itulah menjadi keunikan dan kehebatan teater ini. Betul! Maksud saya ia benar-benar bagus! Agaknya juga kerana saya terlalu kekenyangan dengan hiburan yang terlebih bergula-gula di tv dan wayang. Maka sesekali menonton suatu persembahan yang sebegini memberikan impak sangat terkesan dan mendalam sebagai jamuan untuk kelaparan minda saya. Benar juga ia adalah hiburan dalam bentuk yang lain.

Baca ulasan penuh di pautan ini.

Keterangan mengenai Pementasan TANDA, sila rujuk ke pautan ini.

No comments:

Post a Comment